Overheidscommunicatie

Sinds de Corona crisis in Nederland heeft toegeslagen zijn er veel persconferenties op TV uitgezonden om Nederland op de hoogte te stellen van de situatie, ons te informeren over de maatregelen van de intelligente lock-down. De communicatie is in verloop van tijd veranderd van “wat de regels zijn en niet mag” naar “wat er wel kan”. Bij deze omslag moest ik denken aan het boek van Bert Pol en Christine Swankhuisen Nieuwe aanpak in Overheidscommunicatie, mythes, misverstanden en mogelijkheden. Daarin worden meerder voorbeelden van overheidscampagnes besproken en wat er wel een niet goed gaat en wat de effecten zijn. Op deze manier kunnen er allerlei lessen geleerd worden over effectieve communicatie en hoe de burgers bereikt kunnen worden. Tabula Rasa zijn consultants op het gebied van communicatie en gedrag. Ik vraag mezelf af of zij ook de mensen in Den Haag van advies hebben voorzien šŸ˜‰

Hieronder zie je een voorbeeld van een Overheidscampagne en je kan het artikel lezen door op het plaatje te klikken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *